Monday, August 10, 2009

sambungan novel ombak rindu..

novel ombak rindu..rase nye kalo sape2 yg minat novel msti pernah baca kan..cerita ni best sangat..ini adalah salah satu feveret novel bagi aku.. novel pertama yang aku beli..ops,pembetulan yang abang aku beli..aku tukang baca jew..hehe. mase tuh sekolah lagi mana mampu nak beli sendiri..huhu..





okey2..cter die lebih kurang macam nie..watak dalam novel ini adalah izzah dan juga hariz..cerita dia bermula apabila ibu dan ayah izzah meninggal dunia.izzah di bela dan di jaga oleh bapa saudaranya yang bernama pak cik taha..kerana kesempitan wang dan juga berhutang banyak,pak cik taha sanggup menjual izzah di rumah perlacuran..pak cik taha juga pernah cuba untuk merogol izzah tapi tidak berjaya..izzah di paksa untuk melayan seorang anak orang kaya yang bernama hariz..untuk menenangkan izzah,tauke rumah perlacuran itu pun meletakkan sesuatu di dalam minuman izzah..akhirnya izzah sedar yang dia dalam keadaan tidak berpakaian dan di sisi seorang yang tidak dia kenali..izzah sanggup merayu kepada hariz untuk mengahwininya kerana untuk menjaga maruahnya daripada tercemar..dia sanggup menjadi isteri rahsia hariz dan mengikut cakap atau apa2 suruhan hariz asalkan hariz sanggup mengahwininya..



di pendekkan cerita,hariz dan izzah pun berkahwin senyap2..dan tinggal di apartment bayu damai..tanpa di sedari hariz mula jatuh cinta dengan izzah dan sayang sangat2..dugaan semakin mencabar bila ibu hariz dapat tahu sapa izzah? dan juga hariz terpaksa berkahwin dengan orang lain..nak tahu keseluruhan cerita ini bacalah novel ombak rindu..





ini pula novel sambungan kepada novel Ombak Rindu..punyalah excited sebab akhirnya jumpa jugak novel sambungannya sampai x perasan yang novel ini ialah sambungan novel ombak rindu yang ketiga..uwarghh,tapi x pelah dah belikan bace je lah..tajuk novel ni ialah Rindu Cintaku..ni ialah bahagian terakhir sambungan die..x taw nak cerita daripada mana..perhubungan hariz dan juga izzah terus-terusan di uji..akhirnya hepi ending..hariz dah insaf dan berubah menjadi orang yang lebih baik dan orang panggil sebagai haji..dan menjadi pengusaha tanaman di kampung..pertemuan kembali dengan izzah mengikat kasih sayang antara mereka berdua..hariz dan izzah di kurniakan seorang cahaya mata dan bakal mendapat cahaya mata kedua..tu je..nak taw dengan lebih jelas bacalah novel ni ye..huhu

3 comments:

  1. wahh..gile novel gak ea... uhuhu
    good2 ;)

    ReplyDelete
  2. tak lama lagi tunggu pula filemnya

    ReplyDelete
  3. Wah ade part 3 eh? Actually kita da baca part 2 yang izzah actually kembar eh? Harus check out on part 3 lah!
    ps: Tak sabar tunggu filem :)

    ReplyDelete