Thursday, August 20, 2009

menjelang bulan ramadhan yang bakal tiba..

awal2 pagi aku dah tengok ramai orang yang mengusung beg untuk pulang ke rumah..walaupun cuti hanya 3 hari tapi masing2 hendak jugak balik kerana semua orang sudah merancang ingin pose pertama dengan family tersayang..sedih bila memikirkannya..sebab pose yang pertama tahun nie aku cume dapat pose kat segamat je..naseb baek ada laptop peneman di kala sunyi.. roomate aku dah dua orang yang balik umah dah..tinggal aku dengan Nella..naseb bek ade Nella sebagai peneman..tu pun disebabkan rumah dia jauh kat Sarawak..kalo dekat mesti die pn balik juga.


semalam abah kol tanya jadi balik ke x?? sy cakap x jadi balik..terdengar abah seperti melepaskan keluhan mungkin sebab abah ingat dia dapat buke pose yang pertama dengan anaknye yang berada di Segamat ini..huhu. abah cakap dia dah beli ketam ape sume ingat nak masak lauk feveret aku..terharunya aku dengar..setiap kali aku balik umah abah mesti tanya " Ain nak makan apa hari ini"..ya Allah bersyukurnya aku dikurniakan seorang abah yang sangat penyayang dan baik sangat..tambahan pulak aku memang rapat dengan abah mungkin disebabkan aku anak bongsu kot..dan lebih banyak berada di rumah dengan abah dan emak..
tidak boleh dibayangkan perasaan buat pertama kali berpisah atau jauh daripada family pada sem lepas..sedih yang tidak terkira tambah pulak aku rindu sangat masakan abah yang sangat sedap..




salah aku juga sebab dari awal dah bagi taw awal2 pada hal tiket bas x beli lagi pun..huhu. aku dah gtaw abah balik yang kemungkinan minggu ni aku mungkin x jadi balik umah sebab tiket bas macam habis dan tambahan pula aku x keluar..xpe abah, aku akan balik pada hari merdeka.. cuti 4 hari lama sket dapat duduk rumah..hehehe. tiket dah beli dah..cume agak kerisauan dengan tiket untuk balik raya mungkin patut beli sekarang sebelum habis..semalam aku on9 tengok kawan2 aku sume cakap pasal x sabar nak balik umah esok..uwarghhh..sedihnya :(


tadi aku baru menghubungi abah dia cakap dalam perjalanan nak amek kucing aku yang bernama Ayu kuar daripada wad..sedihnya bila dengar kucing aku sakit sebab bergaduh dengan kucing liar tapi aku xde kat sisi dia..dengar dari abah cter rasa macam tidak sanggup je dengar..ayu dah la kucing yang montel, putih gebu,manja, suka merajuk dan suka teman sewaktu aku membuat kerja..kalo aku on9 tido lambat Ayu akan turut same berjage.. hmm,Ayu semoga cepat sembuh ye dan kembali aktif seperti sedia kala..












x sabar rasanye nak menyambut bulan ramadhan yang bakal tiba ini..di bulan ramadhan ini kalo boleh aku nak banyakkan buat ibadah..gi sembahyang terawih and kalo boleh nak amalkan baca al-Quran sepanjang bulan ramdhan ini..kalo dapat bertadarus lagi bagoz..x sabar rasanye nak berpose esok..

No comments:

Post a Comment