Wednesday, October 14, 2009

rindu..

RINDU...

satu perkataan yg pada mase dulu susah untuk aku ungkapkan kerana pada aku. aku tidak tahu ape itu mksud rindu..aku sering tengok n lihat ramai orang yang aku kenal boleh menyebut perkataan rindu nie dengan mudah..


sebagai contoh kalau kte tengok pasangan yg bercinta cmne diorg mudah je ckp rindu sedangkn dorg baru je knal..lagi satu aku pelik cmne kwn2 aku boleh mudah je ckp rindu ngan keluarga dorg..


sekarang baru aku phm mksud rindu tu n aku baru mengalaminye..susah aku nak jelaskan tapi ianye satu perasaan halus yang membuatkan kita rasa kita mcm menanggungnye terlalu berat..sehingga membuatkan kita boleh menitiskan air mata..sungguh ajaib sekali dengan perasaan rindu, kita boleh menangis..tambahan faktor jauh daripada keluarga membuatkan aku boleh mengalami perasaan ni..sedangkan jika aku berada dekat aku tidak pernah merasai perasaan sebegini..


baru aku taw bertapa aku sangat2 sayang kat family aku..rindu..dan segalanye..
pernah ade satu ketika aku rase aku seperti sangat2 memerlukan family aku berada dekat dengan aku..sehingga ade satu tahap di mane aku terlalu tension,tertekan dan emosi x stabil kerana beberapa perkara...membuatkan aku hanye mampu berdoa kepada tuhan serta melihat foto keluarga ku sahaja..


(ketika itu aku terpikir tidak pernah keluarga aku buat aku menangis..mereka sering ade di saat aku tertekan..terutama skali ayah aku,die sentiase ade di belakang aku menyokong aku,membantu aku, memberi nasihat..dalam ape juga yang aku lakukan)...aku begitu terharu kerana aku merasakan yang keluarga aku begitu memahami aku lebih daripada orang lain...aku pun x taw cane sejak akhir2 ini aku menjadi seorang yang agak sensitif..mudah sgt terase sedih..riinnduunye aku pada family ku..

1 comment: